Weersverwachting
Heerlen
Meer weer in Heerlen

ALGEMENE INFORMATIE VOOR NIEUWE LEDEN

Wandelsportvereniging “Voorwaarts” is de naam van de vereniging. De wandelsport kent een lange traditie. Een traditie, die gevormd is door de populariteit, die deze sport bij velen geniet. Immers, de basistechniek: lopen, beheerst in principe iedereen. Waarmee niet is gezegd, dat de wandelsport geen inspanning vereist. Maar tegenover die inspanning (die als zodanig ook ontspanning betekent) staat veel positiefs.

De wandelsportvereniging “Voorwaarts” Heerlen biedt nu sinds 1940, dit jaar al 83 jaar, aan mensen onderdak, die de wandelsport in verenigingsverband willen beleven.
We gaan met de vereniging ongeveer 15 maal per jaar naar wandeltochten in binnen- en buitenland. Het vervoer naar deze tochten wordt vanuit de vereniging geregeld, veelal wordt gezamenlijk met auto’s naar de bestemming gereden. De afstanden van de wandeltochten zijn meestal 5-10-15-20 km, eenieder is vrij om een afstand naar keuze te lopen.

Naast de reguliere tochten wordt deelgenomen aan de Vierdaagse in Apeldoorn t.w. 4 x 30 km. Wanneer de financiën het toelaten maken wij ook een uitgebreide dagtrip naar de Eifel, Ardennen of Luxemburg. Overigens als u lid bent is het niet verplicht om aan alle wandeltochten deel te nemen.

Op het einde van het jaar hebben wij de jaarlijkse feestavond. Tevens worden diverse nevenactiviteiten georganiseerd. Ook organiseren we als vereniging jaarlijks twee wandeltochten. Als vereniging stellen we de wandelparkoersen samen, dragen we zorg voor een goed verloop van de dag, door zelf rustposten, startbureau en controle onderweg te bemannen. Diverse commissies staan borg voor bovenstaande activiteiten.

De maandelijkse contributie bedraagt:

• voor een individueel lid € 3,50*
  • 2 leden uit een gezin c.q. samenwonend € 6,50*
  • 3 of meer leden uit een gezin c.q. samenwonend € 9,50*

Onder de punten 2 en 3 gelden voor kinderen de volgende voorwaarden: Het kind is op hetzelfde adres woonachtig en het kind is jonger dan 17 jaar.

*(De contributiegelden zijn vastgesteld op de algemene ledenvergadering vergadering d.d februari 2013) Wordt aan deze voorwaarden niet voldaan is contributie ter hoogte van een individueel lid verschuldigd. Er wordt een eenmalig inschrijfgeld van € 1,50 gevraagd ten behoeve van administratiekosten en bondskosten.

Mocht u graag een mondelinge toelichting, dan kunt u contact opnemen met ons secretariaat. Wij zijn bereid bij u langs te komen voor een informatiegesprek. Er bestaat ook de mogelijkheid om mee te gaan met onze vereniging naar een van de wandeltochten die in het programma zijn opgenomen. Wilt u lid worden, neem dan gerust contact met ons op.

Secr. M. Jonkers-Meulenberg
St. Barbarastraat 94